سایت های مرتبط مقالات آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پیام های کاربران
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
دانلود فایرفاکس
صفحه اصلی Google
صفحه اصلی Yahoo
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
سازمان پزشکی قانونی کشور
کانون ملی وکلا
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران
کانون وکلای دادگستری مرکز
مأوی
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
پایگاه اطلاع رسانی دولت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
اداره کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه
سازمان قضایی نیروهای مسلح
شورای عالی انفورماتیک کشور
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
پایگاه مجلات تخصصی نور
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهور
خبرگزاری جمهوری اسلامی
بانک اطلاعات نشریات کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
سامانه ملی قوانین و مقررات
شورای اسلامی شهر تهران
اداره کل ثبت احوال استان تهران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
روزنامه دنیای اقتصاد
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
شهرداری تهران
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
کتابخانه دیجیتال نور
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
جملات مفید حقوقی
هرگز به کار چاق کن ها و شر خرها اعماد نکنید
 
 
 
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک: امروزه استفاده از سند مجعول به صفر رسیده است
تاریخ انتشار : 29-07-1396

تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از اقدامات موثر این سازمان کاهش جرم جعل بوده، به گونه‌ای که امروزه استفاده از سند مجعول به صفر رسیده، حتی اگر قصد استفاده داشته باشند سیستم به آنها این اجازه را نمی‌دهد.

احمد تویسرکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گردهمایی روسای ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات کل ثبت اسناد و املاک سراسر کشور با بیان اینکه همه می‌دانیم کنترل و نظارت یک امر بسیار مهم و اساسی در فرآیند مدیریت است، گفت: در مدیریت اگر رکن کنترل و نظارت وجود نداشته باشد، قطعا فرآیند ناقص و ناتوان خواهد بود و اهداف مدیریت جامه عمل نمی‌پوشد.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور توجه به منابع، ساماندهی، توجه به ظرفیت‌ها، برنامه ریزی، راهبردها، نظارت، کنترل، پایش و دسترسی به اهداف را از مسائل مهم در امر مدیریت دانست و عنوان کرد: در حوزه نظارت و کنترل به شکل اختصاصی نیازمند دقت و توجه به ضرورت های خاص این پروسه هستیم. در موضوع نظارت و کنترل همچنین نیازمند برنامه ریزی و توجه به منابع و نیروی انسانی هستیم تا به عنوان یک مجموعه اختصاصی فرآیند مدیریتی در آن اعمال شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه در حوزه آموزه‌های اسلامی طبق فرمایش امیرالمونین در نامه به مالک اشتر دستوراتی از جمله انتخاب بازرسان مورد توجه بوده است، اظهار کرد: پس از اینکه حضرت امیر ویژگی کارگزاران را برمی شمارد به مالک می گوید برای آنها بازرس بگذار. پس از 1400 سال در مدیریت نوین به امر بازرسی تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازرسان باید دارای ویژگی‌های لازم باشند. شخصی که به عنوان بازرس انتخاب می شود باید به جهت تخصص، اشراف به موضوع و اخلاق و مدیریت یک سر و گردن از دیگران بالاتر و بدون نقص باشد. یکی دیگر از ویژگی های مورد نیاز بازرسان داشتن صدق است و برای آن باید نسبت به موضوع شناخت، اشراف و علم داشته باشد و حرفی را بدون علم بیان نکند.  همچنین بازرس باید به شرایط، ضوابط، مقررات و رفتار سازمانی وفادار باشد. پس در درجه اول افرادی که به نظارت و بازرسی همت می‌کنند باید بدون نقص باشند.

تویسرکانی با بیان اینکه در حوزه نظارت باید دقت جدی تری وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: به واسطه همت در این زمینه در صورتی که اگر در جایی بازرس ما سلامت، صداقت و تخصص نداشت، قطعا عدم وجودش به مراتب بهتر از وجود فردی معیوب که منجر به فساد شود خواهد بود. در این حوزه با توجه به سازماندهی های انجام شده در وضعیت قابل قبولی هستیم و تشکیل جلسات آموزشی در این حوزه را نیز راهبردی می دانیم. باید تلاش کنیم نهاد بازرسی قوی، قدرتمند و باانگیزه باشد تا در نتیجه در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان موثر واقع شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه بازرسان باید بدانند کارشان بسیار اساسی و مهم است، تصریح کرد: در ابتدا باید کسانی که به عنوان بازرس کار می کنند بدون حرف و حدیث و متخصص باشند و به گونه ای نباشد که برای مثال زمانی که دفاتر ما تحت سیستم های الکترونیک کار می کنند، بازرس نداند چه اتفاقی می افتد. در حوزه اسناد و املاک و ثبت شرکت بازرسین باید اشراف داشته باشند و اگر این اشراف را ندارند به این حوزه ورود نکنند. روسای سازمان ها باید توانایی هر بازرس را شناسایی کنند.

معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه مدیریت ها نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در بکارگیری و استفاده از ظرفیت های سازمان دارند، گفت: گاهی نسبت به کمبود نیروی انسانی گلایه هایی وجود دارد اما به عقیده من باید از همین میزان هم استفاده بهینه و درست صورت گیرد. بعضا تراکم نیروی انسانی، مفاسد و مشکلاتی را ایجاد کرده است. مهم این است که در حوزه مدیریتی خود متناسب با نیروی کمی که داریم خروجی داشته باشیم.

وی یکی از مشکلات اساسی در کشور را بهره وری پایین از نیروی انسانی دانست و افزود: باید از مجموعه امکانات استفاده و بررسی کنیم خروجی کار ما و عملکرد ما چگونه بوده است و در این راستا باید از خودمان و پیرامون خود شروع کنیم. این امر نهایتا منجر به رضایت مردم و جامعه خواهد شد. در رفتار سازمانی و اخلاق در ابعاد مختلف باید مراعات داشته باشیم. رفتار ما باید رفتاری اسلامی و همچنین الگویی باشد. نمی توانیم و اجازه نداریم به طرف مقابل رفتاری تند نشان دهیم، بلکه حسن خلق و رفتار صحیح از ملزومات است و رفتاری غیر از این خلاف فلسفه وجودی بازرسی و نظارت است.

تویسرکانی عنوان کرد: بازرسی برای ارتقای رفتار و اخلاق سازمانی است تا کارکنان با مردم خوش رفتار باشند و در جهت رضایت مردم گام بردارند. در این زمینه آموزش بسیار نقش مهمی دارد. قطعا برداشت های شما از حضور در این کلاس ها به سراسر کشور منتقل می شود که در سلامت دستگاه قضایی تاثیرگذار است. تاکید من این است که با دید باز و وسیع به مجموعه راهبردهای سازمان عنایت و توجه وجود داشته باشد. اگر چنین عنایتی وجود نداشته باشد نمی توان انتظار کارکرد مناسب داشت.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه بخشی از جرایم و تخلفات در کشور ما در سازمان ثبت اسناد و املاک معلول فرآیندهای معیوب و باز بودن زمینه های ارتکاب جرایم است، اظهار کرد: تا زمانی که روش های سنتی وجود دارد افراد برای ارتکاب جرایم و تخلفات ترغیب و وسوسه می شوند. اگر شفافیت و خروج از تاریکی وجود داشته باشد از ارتکاب جرایم جلوگیری می شود. نظارت باید به بلوغ کامل برسد تا به نتیجه مورد انتظار دسترسی پیدا کنیم.

معاون قوه قضاییه عنوان کرد: برخی از اقدامات ما در سازمان ثبت هنوز ناتمام است. گاهی اگر اجرای برخی سیاست‌ها با تاخیر مواجه شود سازمان را با مشکلاتی رو به رو خواهد کرد. در حوزه کاداستر سیاست های جدی و اساسی اتخاذ کرده و سعی کردیم با استفاده از سخت افزار بخشی از نیازهای مربوط به کنترل و توجه را پایش کنیم. اگر شبکه شمیم را ایجاد کردیم باید کنترل های لازم صورت گیرد و متناسب با ظرفیت ها از آن بهره برداری کنیم. همچنین باید از مجموعه منابع، نیروی انسانی و مجموعه امکانات سازمان استفاده کنیم.

تویسرکانی خاطرنشان کرد: در سازمان ثبت با ظرفیت های سابق در حال فعالیت هستیم. از اقدامات موثر این سازمان کاهش جرم جعل بوده است به گونه ای که امروزه استفاده از سند مجعول به صفر رسیده است، حتی اگر قصد استفاده داشته باشند سیستم به آنها این اجازه را نمی دهد. در نتیجه ما با همان منابع توانستیم خروجی بهتری داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه دفترخانه‌های اسناد و املاک و دفاتر ثبت ازدواج برخی نظارت ها باید ساماندهی شود. بخشی از  نظارت ها هم نظارت بر عملکرد نیروها و منابع انسانی در خود سازمان است. این بخش باید به شکل جدی و منسجم به کار خود ادامه دهد. باید دید نمره سازمان چند است و اینکه آیا کسی در موقعیت درستی قرار دارد یا نه؟ این امور باید دقیقا پایش شود و توانایی ها و ظرفیت های مجموعه منابع انسانی رصد شود و بهره وری سازمان و عملکردش را ارتقاء دهیم.

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رأی وحدت رویه شماره ٧٩۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور
صفحه اصلي
اخبار
بیوگرافی
دانستنی های حقوقی و قضایی
سايت هاي مرتبط
قبول کلیه دعاوی حقوقی
گالري تصاویر
مقالات
مشاوره تلفنی
روز نوشت
امور موکلین
متفرقه
معرفی کتاب
نشانی مراکز قضایی
نشست های قضایی
بخشنامه ها
جدیدترین مصوبات
نظریات مشورتی
پرسش و پاسخ حقوقی
سوالات حقوقي كاربران
اوقات ملاقات
پیوند ها
مصاحبه ها
استفتائات
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری
آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور