سایت های مرتبط مقالات آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پیام های کاربران
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
دانلود فایرفاکس
صفحه اصلی Google
صفحه اصلی Yahoo
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
سازمان پزشکی قانونی کشور
کانون ملی وکلا
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران
کانون وکلای دادگستری مرکز
مأوی
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
پایگاه اطلاع رسانی دولت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
اداره کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه
سازمان قضایی نیروهای مسلح
شورای عالی انفورماتیک کشور
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
پایگاه مجلات تخصصی نور
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهور
خبرگزاری جمهوری اسلامی
بانک اطلاعات نشریات کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
سامانه ملی قوانین و مقررات
شورای اسلامی شهر تهران
اداره کل ثبت احوال استان تهران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
روزنامه دنیای اقتصاد
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
شهرداری تهران
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
کتابخانه دیجیتال نور
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
جملات مفید حقوقی
آیا می‌دانید؟ اگر منزلی که شوهر تهیه نموده مناسب شئونات اجتماعی زن باشد ولی سکونت در آن موجب احتمال ضرر و زیان شرافتی یا بدنی (آزار و اذیت ) زن باشد، خروج زوجه از آن منزل، نشوز و عدم اطاعت محسوب نمی‌‌شود و نفقه تا زمان برطرف شدن مشکل به وی تعلق می‌‌گیرد
 
 
 
برگزاری دو پنل تخصصی توسط وزارت نیرو در کنگره بین­‌المللی حقوق ایران
تاریخ انتشار : 30-07-1396

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت نیرو از برگزاری دو پنل تخصصی توسط وزارت نیرو با عنوان "تشریح مدل بومی سنجش سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی" و "بررسی عملکرد وزارت نیرو در حوزه حقوق شهروندی" خبر داد.

محمد امانی مدیر کل دفتر حقوقی وزارت نیرو ضمن اشاره به نقش وزارت نیرو و اقدامات صورت گرفته توسط این وزارتخانه تاکنون، بیان کرد: وزارت نیرو به عنوان یکی از وزارتخانه­ های مهم که تعامل زیادی با مردم و شهروندان دارد می­ تواند نقش تاثیرگذار و کلیدی در تحقق منشور حقوق شهروندی داشته باشد.

وی اظهار داشت: تاکنون اخبار زیادی از برگزاری جلسات متعدد با حضور شرکت­ های زیرمجموعه وزارت نیرو در راستای ارتقاء رویکردهای شهروندمداری و تحقق منشور حقوق شهروندی به گوش رسیده است، همچنین برگزاری پنل تخصصی نقد و بررسی نظام حقوقی وزارت نیرو در راستای منشور حقوق شهروندی در کنگره بین المللی حقوق ایران با حضور نمایندگان کلیه سازمان­ ها و شرکت های مرتبط، فرصت مناسبی برای برقراری ارتباط و تعامل موثر میان آنان است تا گام های موثری در راستای استقرار منشور حقوق شهروندی در ادارات برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: با ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط ریاست محترم جمهور، کلیه ادارات ملزم به اجرای مفاد آن شده­ اند که نقش وزارت نیرو به عنوان وزارتخانه­ ای که بخش عمده نیازهای اساسی شهروندان را پوشش می­ دهد بسیار برجسته است. وزارت نیرو تاکنون در حوزه صیانت از حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، سیستم‌های مدیریت پروژه، اهداف و برنامه‌های استراتژیک و سامانه یکپارچه خدمات جامع مشترکین اقدامات شایان توجهی انجام داده است که نیازمند تعامل با سایر دستگاه­ ها و برگزاری جلسات  مشترک با حضور مسئولین عالی رتبه و اتخاذ تصمیمات کارا و موثر در این حوزه است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در خلال این پنل­ ها تصمیمات عملی مناسبی جهت بهبود عملکرد وزارت نیرو در توانمندسازی و ارتقاء سلامت اداری اتخاذ شود.

امانی در ادامه به برگزاری پنل "تشریح مدل بومی سنجش سلامت اداری و صیانت از حقوق شهروندی" توسط وزارت نیرو اشاره کرد و انتخاب این عنوان را نشان از دغدغه­ مندی و تلاش این وزارتخانه در راستای ارتقای سلامت اداری، فرهنگ شهروندمداری و تحقق منشور حقوق شهروندی عنوان کرد.

امانی همچنین به ابلاغ "قانون ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد" اشاره کرد و نتیجه اجرای آن را شفاف سازی انجام امور و فعالیت ها، افزایش پاسخگویی،  بهبود فرهنگ عمومی و تقویت مردمی، بهبود فرهنگ سازمانی و تقویت ارزشهای دینی و اخلاقی در رفتار سازمانی و شغلی کارکنان عنوان کرد که در نهایت افزایش رضایتمندی خدمت گیرندگان را به دنبال دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که یکی از پنل­ های این وزارتخانه با عنوان "ارائه و تشریح مدل بومی سنجش سلامت اداری" مورد استفاده کلیه سازمان­ ها و ادارات سراسر کشور قرار بگیرد و از این جهت حضور و مشارکت صاحب نظران، اساتید و کارکنان ارگان­ های دولتی و خصوصی در این مجموعه مباحث و پنل­ های تخصصی بسیار مفید خواهد بود.

وی همچنین آموزش و توانمندسازی مدیران و کارکنان، همگام با اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان را راه موثری در پیشگیری از تضییع حقوق شهروندان دانست و برگزاری کنگره بین المللی حقوق ایران را رویدادی تاثیرگذار در تشریح و تبیین حقوق شهروندی عنوان کرد. در این کنگره که 3 و 4 آبان ماه سال جاری در برج میلاد تهران برگزار می­ شود وزارت نیرو به عنوان یکی از وزارتخانه­ های مهم که اقدامات شایان توجهی در زمینه منشور حقوق شهروندی انجام داده است برگزاری دو پنل تخصصی را بر عهده دارد و طی آن مباحث مهمی مطرح می ­شود که برای تحقق منشور حقوق شهروندی باید مورد توجه کلیه سازمان­ ها و دستگاه ­های اجرایی سراسر کشور قرار بگیرد.

مدیر کل دفتر حقوقی وزارت نیرو، افزود: چندین پنل تخصصی و کارگاه آموزشی در زمینه ­های مختلف حقوقی با حضور بیش از 1000 نفر از حقوقدانان داخل و خارج کشور برگزار می گردد که حضور پر رنگ اساتید صاحب نام حقوق و مسئولین عالی­رتبه دولتی بر غنای این رویداد افزوده است. همچنین حمایت تعداد زیادی از وزارتخانه­ ها از برگزاری این کنگره سبب شده است کارکنان دولت از اقصی نقاط کشور مشتاق حضور در این کنگره باشند و از مطالب پربار و حضور اساتید و صاحب نظران بهره ­مند شوند و از مباحث مطرح شده در افزایش بهره­ وری و پایش و ارزیابی وضعیت حقوق شهروندی در ادارات و شرکت ­های خود استفاده کنند.

بر اساس این گزارش و به نقل از کنگره بین‌المللی حقوق ایران، وی افزود: در شرایط کنونی چند قانون در دنیا در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی وجود دارد، که می­ توان قاطعانه اظهار داشت که منشور حقوق شهروندی ایران نسبت به آن­ها از غنای بالایی برخودار است که این موارد در اسناد دیگر وجود ندارد. با وجود چنین سند بالادستی که از نظر مفاد بسیار پربار و جهان شمول است می­توان امیدوار بود که اجرای مفاد و بندهای آن گام مهمی در جلوگیری از فساد، رضایتمندی عمومی و مشتری­مداری در ادارات و دستگاه­های اجرایی کشور باشد که از این طریق اهداف منشور حقوقی نیز محقق می­شود.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی WWW.Lawi.ir مراجعه نمایند و یا با شماره های 4-33699093-021و 9-36621318-021 تماس بگیرند

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رأی وحدت رویه شماره ٧٩۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور
صفحه اصلي
اخبار
بیوگرافی
دانستنی های حقوقی و قضایی
سايت هاي مرتبط
قبول کلیه دعاوی حقوقی
گالري تصاویر
مقالات
مشاوره تلفنی
روز نوشت
امور موکلین
متفرقه
معرفی کتاب
نشانی مراکز قضایی
نشست های قضایی
بخشنامه ها
جدیدترین مصوبات
نظریات مشورتی
پرسش و پاسخ حقوقی
سوالات حقوقي كاربران
اوقات ملاقات
پیوند ها
مصاحبه ها
استفتائات
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری
آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور