سایت های مرتبط مقالات آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پیام های کاربران
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
دانلود فایرفاکس
صفحه اصلی Google
صفحه اصلی Yahoo
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
سازمان پزشکی قانونی کشور
کانون ملی وکلا
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران
کانون وکلای دادگستری مرکز
مأوی
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
پایگاه اطلاع رسانی دولت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
اداره کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه
سازمان قضایی نیروهای مسلح
شورای عالی انفورماتیک کشور
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
پایگاه مجلات تخصصی نور
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهور
خبرگزاری جمهوری اسلامی
بانک اطلاعات نشریات کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
سامانه ملی قوانین و مقررات
شورای اسلامی شهر تهران
اداره کل ثبت احوال استان تهران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
روزنامه دنیای اقتصاد
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
شهرداری تهران
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
کتابخانه دیجیتال نور
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
جملات مفید حقوقی
آیا می‌دانید؟ مطالبه اجره المثل ایام زوجیت مستند به قانون می‌‌باشد
 
 
 
آیت الله صافی گلپایگانی هشدار داد:می‌خواهند فرهنگ اسلامی در رابطه با زن را تغییر دهند
تاریخ انتشار : 26-11-1390

آیت الله صافی گلپایگانی هشدار داد:
می‌خواهند فرهنگ اسلامی در رابطه با زن را تغییر دهند

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار جمعی از بانوان شرکت‌کننده درهمایش حجاب و عفاف جمعیت هلال احمر کل کشور با اشاره به آیات و روایاتی پیرامون ویژگی‌های زن مسلمان، تغییر فرهنگ اسلامی خانه‌داری را از خطرناکترین انحرافات دراین رابطه بیان کرد و افزود: هیچ عبادتی برای زن از خانه‌داری، بالاتر و با ارزش‌ترنیست.

به گزارش ایسنا، مشروح بیانات این مرجع تقلید دراین دیدار به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم. الحمدلله رب العالمین و الصلاةو السلام علی سید الاولین و الآخرین و خاتم الانبیاء و المرسلین سیدنا ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین المعصومین و لاسیما بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم اجمعان الی یوم الدین.

قال الله تعالی: إِنَّ الْمُسْلِمِینَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ وَ الْقَانِتِینَ وَالْقَانِتَاتِ وَ الصَّادِقِینَ وَ الصَّادِقَاتِ وَ الصَّابِرِینَ وَالصَّابِرَاتِ وَ الْخَاشِعِینَ وَ الْخَاشِعَاتِ وَ الْمُتَصَدِّقِینَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَ الصَّائِمِینَ وَ الصَّائِمَاتِ وَ الْحَافِظِینَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحَافِظَاتِ وَ الذَّاکِرِینَ اللهَ کَثِیراً وَ الذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظِیماً/احزاب؛‌٣٥.

بنده اولاً از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم که خداوند متعال به همه عزیزانی که می‌خواهند در مسیر تحقق سنت‌های اسلامی و خدمت به بندگان خدا و محرومان قدمی بردارند توفیق عنایت فرماید.

آیه‌ای که تلاوت کردم، ده صفت را برای مردان مسلمان و نیز زنان مسلمان بیان می‌کند، که تمام هویت شایسته و برجسته بشر، همین ده صفت است، و فراتر از آن، افتخار و فضیلتی نیست.

اسلام عزیز از زن و مرد می‌خواهد که همین صفات راداشته باشند که هر چه بیشتر در این صفات پیشرفت کنند، به خداوند متعال نزدیکترمی‌شوند.

پیام این آیه بسیار مهم است. این آیه، حرف‌هایی راکه برخی در اطراف زن و مرد می‌زنند و می‌خواهند هویت و استقلال اسلامی زن و مرد راخدشه‌دار کنند، با صراحت و قاطعیت از بین می‌برد.

البته در قرآن مجید در مورد زن و مرد، آیات فراوان دیگری هم هست، مثل آیه شریفه «مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ»/نحل؛آیه‌٩٧.

یا آیاتی که در مورد زن و مرد و رابطه آن‌ها بایکدیگر حرف می‌زند و می‌گوید که باید این حدود چگونه رعایت شود تا مرد و زن و درنهایت، جامعه، پاک و سالم بماند: «و إِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعاًفَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ»/احزاب؛‌٥٣. روایات زیادی هم در این رابطه نقل شده است از جمله این‌که «مَنْ فَاکَهَ امْرَأَةً لَا یَمْلِکُهَا حَبَسَهُاللهُ بِکُلِّ کَلِمَةٍ کَلَّمَهَا فِی الدُّنْیَا أَلْفَ عَامٍ»/وسائل الشیعة،ح‌٢٥٤١٨. هرکس با زن نامحرمی یک کلمه حرف نامتعارف و شوخی بزند، خداوند درمقابل هر کلمه‌ای که می‌گوید، هزار سال حبس اخروی برای او در نظر می‌گیرد. این است فرهنگ اسلام که به زن کرامت واقعی را بخشیده است.

یکی از نکات مهمی که قرآن کریم و روایات شریفه به صراحت درباره آن برای زن مسلمان سخن می‌گوید، مسأله حجاب است. حجاب، از امتیازات زن مسلمان و جامعه اسلامی است.

الان اوضاع و مفاسدی که در اروپا هست را ملاحظه کنید، طوری است که انسان با حیا و شرف از این‌ها شرم می‌کند. واقعاً این جامعه‌های بی‌بهره از کلام وحی چه نقصی به انسانیت وارد کرده‌اند؟

اما قرآن و روایات به جامعه مصونیت می‌دهد؛ اصلاًاسلام و قرآن بود که به زن ها شرافت و کرامت واقعی عطا کرد. در عصر قبل از اسلام،زنده به گور کردن دختران مایه افتخار بود، حتی خلیفه دوم هم شش دختر خود را درجاهلیت زنده به گور کرده بود. مرتبه زن قبل از اسلام همان بود که در آیه شریفه می‌فرماید: «وَ إِذَا بُشِّرَ أَحَدُهُمْ بِالْأُنْثَى ظَلَّ وَجْهُهُ مُسْوَدّاًوَ هُوَ کَظِیمٌ»/نحل؛‌٥٨.

به هر حال مسأله حجاب و عفاف، مسأله فوق العاده بزرگی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اما متأسفانه وضعیت ما طوری دیگر شده است. مثلاً برخی بانوان که از ایران به حج می‌روند وضعیت آن‌ها طوری است که آن‌ کشورهابه ما اعتراض می‌کنند که چرا این‌گونه است؟ یا در بعضی از جاها در کشور خودمان انسان ملاحظه می‌کند که زن‌ها حجاب درستی ندارند، و بدتر این‌که در بعضی مجالس حاضرمی‌شوند و به این‌ها جایزه هم می‌دهند، وآن‌ها مورد تشویق قرار می‌گیرند؟ این خلاف اسلام و آیات و روایات شریفه اهل بیت علیهم السلام و سیره آن بزرگواران است.

زن مسلمان باید در همه جهات مسلمان باشد و اززندگی اهل بیت علیهم السلام خصوصاً حضرت زهرا سلام الله علیها الگو بگیرد؛ البته رادیو و تلویزیون هم باید بیشتر از همه، به مسأله حجاب اهمیت بدهند.

بنده مکرر به بعضی از خواهران گفته‌ام که این عبای من در مقابل چادر شما ارزشی ندارد. این‌که خودتان را با چادر می‌پوشانید و در جامعه حاضر می‌شوید، جهاد در راه خدا است.

شما وقتی با چادر بیرون می‌آیید پیامش این است که من هر کجا که باشم مسلمانم. الان در بعضی کشورها زنان مسلمان همین‌طورند، مثلاً درفرانسه زنانی هستند که علیرغم جریمه‌هایی که دولت معین کرده است اهتمام دارند حجاب خود را کاملاً رعایت کنند. البته در آنجا مؤسسه‌ای هم تشکیل شد که گفت: ما جریمه می‌دهیم ولی زنانمان را بی‌حجاب به خیابان‌ها نمی‌فرستیم.

مسأله مهم دیگر این است ‌که الان می‌خواهند فرهنگ اسلامی در رابطه با زن را تغییر دهند. فرهنگ پاک اسلام برای زن، همین خانه‌داری است که برخی گمان می‌کنند بیکاری است. بدانید هیچ کاری برای زن از خانه‌داری بااهمیت‌تر نیست.

اگر کارها را بر مبنای ثواب الهی و تقرب به خداحساب کنیم، خانه‌داری از عبادت‌های بسیار بزرگ برای زن مسلمان است، و این پست ومقام‌های ظاهری زنان از نظر ارزش الهی به خانه‌داری نمی‌رسد.

انشاء الله نظام جمهوری اسلامی ما در همه این مسائل، نمونه باشد و همه روی حرفی که زدیم و به دنیا اعلام کردیم که رژیم طاغوت باید ساقط شود و دستورات قرآن و اهل بیت علیهم السلام اجرا شود، پایدار بمانیم.

در پایان امیدوارم که خداوند شما را از کنیزان مخلص حضرت زهرا سلام الله علیها قرار دهد، و توجهات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شامل هر کس و هر جریانی که هدفش زنده نگهداشتن اسلام و احیاء امر اهل بیتعلیهم السلام است باشد، انشاءالله. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.» 

برچسب ها : رابطه , خلاف , زن , دختر , حدود , معین , جریمه , خدمت , مرد , اهمیت , قرآن , زنان , هشدار , استقلال , حجاب , قرار , دولت , اروپا , جمعیت , حبس , اسلام , ایران , مردان , اعتراض , اسلامی , مرجع , انسان , عفاف , حضرت , علی , الله , جمهوری , نظر , ارزش , اجرا , دوم , رادیو , تلویزیون , نظام , پست , راه , تغییر , سال , محمد , امام , شرح , ظاهری , ما , توجه , رعایت , بزرگ , مسلمان , رژیم

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رأی وحدت رویه شماره ٧٩۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور
صفحه اصلي
اخبار
بیوگرافی
دانستنی های حقوقی و قضایی
سايت هاي مرتبط
قبول کلیه دعاوی حقوقی
گالري تصاویر
مقالات
مشاوره تلفنی
روز نوشت
امور موکلین
متفرقه
معرفی کتاب
نشانی مراکز قضایی
نشست های قضایی
بخشنامه ها
جدیدترین مصوبات
نظریات مشورتی
پرسش و پاسخ حقوقی
سوالات حقوقي كاربران
اوقات ملاقات
پیوند ها
مصاحبه ها
استفتائات
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری
آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور