سایت های مرتبط مقالات آرای وحدت رویه دیوان عدالت اداری آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور پیام های کاربران
وكالت آن لاين ( آنلاين ) | وکیل | سایت وکیل | وکالت | سایت وکالت | وب سایت وکیل | وکیل دادگستری | وکیل با سابقه |دفتر وکالت | مشاوره حقوقی | مشاوره آنلاین حقوقی | مشاوره تلفنی با وکیل | مشاوره تلفنی حقوقی | مشاوره با وکیل | قبول کلیه دعاوی حقوی | بانک قوانین ایران | فروشگاه کتاب نرم افزار حقوقی  
 
 
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای
دانلود فایرفاکس
صفحه اصلی Google
صفحه اصلی Yahoo
پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران
معاونت آموزش
سازمان پزشکی قانونی کشور
کانون ملی وکلا
اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران
کانون وکلای دادگستری مرکز
مأوی
دادگستری کل استان تهران(معاونت آموزش)
مرکز ارتباط مردمی قوه قضائیه
دیوان عدالت
پایگاه اطلاع رسانی دولت
سایت قوانین
قضاوت
اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه
دادستانی کل کشور
وزارت دادگستری
مرکز امور شوراهای حل اختلاف
اداره کل امور اجرائی و فنی مهندسی حوزه ریاست قوه قضائیه
سازمان قضایی نیروهای مسلح
شورای عالی انفورماتیک کشور
ستاد دیه
روزنامه رسمی کشور
اداره کل امور بین الملل
سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
سازمان بازرسی کل کشور
سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور
دادسرای عمومی و انقلاب تهران
شورای حل اختلاف استان تهران
پایگاه مجلات تخصصی نور
کانون سردفتران و دفتریاران
سامان ثبت احوال کشور
معاونت توسعه مدیریت و سرمایه گذاری رئیس جمهور
خبرگزاری جمهوری اسلامی
بانک اطلاعات نشریات کشور
روزنامه حمایت
خبرگزاری قسط
درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران
سامانه ملی قوانین و مقررات
شورای اسلامی شهر تهران
اداره کل ثبت احوال استان تهران
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی
مجمع تشخیص مصلحت نظام
مجلس شورای اسلامی
دیوان محاسبات کشور
روزنامه دنیای اقتصاد
شورای نگهبان
نرم افزار لوح حق
قانون همراه
شهرداری تهران
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه
کتابخانه دیجیتال نور
درگاه خدمات الکترونیک قضایی
رويداد هاي مهم حقوقي امروز
تصويب قانون مناطق دريايي جمهوري اسلامي ايران در خليج فارس و درياي عمان - 1372, تصويب قانون كيفر بزه هاي مربوط به راه آهن - 1320
جملات مفید حقوقی
بهتر است در هنگام تنظیم قرارداد اجاره شروط لازم که تضمین کننده منفعت طرفین باشد گنجانده شود
 
 
 
بیست وسوم آبان ماه هزاروسیصدونودوسه
تاریخ انتشار : 27-08-1393

بیست وسوم آبان ماه هزاروسیصدونودوسه

من نمی خواستم راجع به سخنان آقای ازغدی در خصوص نحوه عزاداری که در مشهد بیان نموده بودند و عمدتاً در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود اظهارنظری کنم چون برخی نکاتش را قبول دارم مانند اینکه برگزاری دهه محسنیه رویه محبین و شیعیان وعلماء نبوده است و برای بزرگداشت عزیزی لزوماً نمی بایست دهه گرفت مثلاً مگر دهه برای دیگر ائمه بجزء حضرت سیدالشهداء(ع) و خانم فاطمه (س) می گیریم که حال برای حضرت محسن(ع) بگیرم؟ اما وقتی صحبتهای منتسب به ایشان که در نماز جمعه ایراد شده پخش گردید که حاوی نکاتی دیدم که به نظر می رسد خود آن صحبتها بدعت باشد مثلاً من چرا نباید ذکر حسین حسین بگیرم مگر ذکر اسامی ائمه عبادت نیست؟ و یا مگر از قدیم الایام در روضه ها مردان به دور از چشم نامحرمان برهنه نمی شدند و مگر ما در سنگرهای خط مقدم و چادرهای پشت خط برهنه نمی شدیم و ساعتها ذکر حسین حسین نمی گرفتیم؟ مگر امام خمینی(ره) چنین نفرمودند [هیاهو می خواهد، هر مکتبی هیاهو می خواهد، باید پایش سینه بزنند، هر مکتبی که تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش تو سرو سینه زن نباشد حفظ نمی شود] و مگر ایشان مخالفین این رویه را بچه خطاب نکرد؟ حالا چه شده این ها بدعت شده؟ اینها موجب وهن دین شده است؟ اگر دشمنان را راحت بگذاریم یک گریه ساده را هم وهن دین می دانند و مسخره می کنند؟ مگر دشمنان راجع به اجرای حکم قصاص که بر اساس حکم قرآن است را تعدی و تعرض نمی کنند؟ مابه بهانه وهن دین دست بردار از اجرای حکم خداییم؟ و یا تعداد قابل توجه از مراجع تقلید عملیات بانکداری ها را که اتفاقاً به نام بانکداری اسلامی است  را ربا می دانند چرا این بانکداری به جهت وهن اسلام تعطیل نمی شود؟ مقام معظم رهبری در مورد برهنه شدن یا نشدن نه حکمی دادند و نه فتوایی دادند پس صرفاً یک سلیقه شخصی خود را بیان داشته اند چرا آنهاییکه سلیقه رهبری معظم را مستمسک قرارداده اند و در مجالس خویش از برهنه عرض ادب نمودن عزاداران جلوگیری می نمایند به لباس پوشیدن مقام معظم رهبری در این ایام که معمولا از جامه سفید استفاده می کنند اقتدا نمی کنند؟ چرا آنها این دو ماه را پیراهن مشکی می پوشند؟ مقام معظم رهبری در عمل نشان داده اند که این دو ماه را جامه سیاه به تن نمی کنند خوب این مداحان قلیل با اقتداء به رهبر گرامی پیراهن مشکی هایشان از تن درآورند و پیراهن سفید بپوشند و یا نوع سینه زنی مقام معظم رهبری را الگو قرار دهند و مانند ایشان و در حد ایشان سینه زنی کنند آن مداحی که این مطب را منتشر کرده باید همه این موارد را پس اقتداء نماید. و حق ندارد مانند گذشته اقامه عزا نمایند. من می خواهم سوال کنم اگر مثلا روزی مقام معظم رهبری در نزد برخی فرمودند که من قیمه پلو نمی خورم می شود همه جا حکم کنیم  که دیگر کسی قیمه پلو طبخ نکند و نخورد؟ خیلی بدیهیست که اگر آقا جانمان حضرت آیت الله خامنه ایی که سلام خدا بر ایشان باد فرمان حکومتی صادر فرمایند و بگویند حتی قیمه پلو هم نخورید بر روی چشم می گذاریم ولی در سایت ایشان تاکید شده که توصیه به لخت نشدن در هیت از سوی ایشان نه تنها حکم حکومتی نیست بلکه فتوای فقهی هم نیست تا حداقل اینکه مقلدین ایشان الزاماً اطاعت کنند. حال با این وضعیت این درست است که به بهانه فرمایش معظم له هیئت های عزاداری را به دو نیم تقسیم کنیم عده ای برهنه عرض ادب می کنند و دیگری با لباس؟ و این روند خیلی خطرناک به نظر می رسد زیرا ادامه آن به این جا کشیده می شود که فرداروزی هیئت ها به دو قسمت تقسیم می شوند آنها که برهنه سینه می زنند ضدانقلاب محسوب می شوند و آنهاییکه برهنه نمی شوند ولایی به حساب می آیند. می گویم اگر عده ایی از رزمندگان دوران فرخ روزگار دفاع مقدس در محفلی جمع شوند به دور از چشم نسوان برهنه شوند و مانند سالهای سال سینه زنی کنند آیا موجب وهن مذهب است؟ و اگر این وهن مذهب به حساب بیاید پس اخذ ربا مرکب در قالب بانکداری اسلامی چه حکمی دارد؟ پخش انواع موسیقی کذایی از صداو سیمایی که پسوند اسلامی دارد چه حکمی دارد؟ تردد اینهمه زنان بی بندوبار و موسوم به مانکن با بدترین وضع حجاب در خیابانهای ام القراء چه عنوانی دارد؟ استفاده  رسانه ملی از هنرپیشگان، مجریان و دست اندرکارانی که در جلوی دوربین با حجابند ولی در پشت دوربین در سطح جامعه با بدترین وضع تردد و معاشرت می کنند چه حکمی دارد؟ این گرانفروشی ها و کم فروشی ها و بدفروشی ها در جامعه اسلامی و اجحاف به عیال خداوند چه نامی دارد؟و قس علی هذا

باز هم می گویم بیاییم با این نوع حرفها و تحلیلها عزاداری اهل بیت علیهم السلام را از ریخت و قیافه نیاندازیم. آقای ازغدی نگران اظهارنظر وهابی ها نسبت به عزاداری ما شیعیان هستند سوال دارم آقای ازغدی مگر همین وهابیت زیارت رفتن ما و گنبد و بارگاه ساختن ما را مسخره نمی کنند آیا ما از زیارت و گنبد و حرم و امثالهم دست برمی داریم؟ هرگز اینکار را نمی کنیم. آقای ازغدی ما که نباید انفعالی رفتار کنیم اتفاقاً ما باید این افکار پوسیده آنها را به سخره بگیریم و تهاجمی رفتار کنیم. آقای ازغدی من سال 69 ویا 70 با حاج منصور ارضی برای اولین بار در مراسم عزاداری بعد ازعاشورا در بیت رهبری شرکت کردم شاید بیش از هزار بار حسین وای گفتیم شما آنوقت چرا اعتراض نکردید و از همان اول جلوی این کار را نگرفتید که ذکر متوالی حسین وای بی فایده است ؟ (العیاذ باا...)

می گویم آقای ازغدی الان مشکل جامعه و گیر فرهنگی آن اینست؟ در دورانی که بقول آن روحانی متعهد و نویسنده صدای آهنگهای بندری آن قدر بلند شده که فریادهای حاج همت لای نیزارهای اروند جامانده، صدای قهقهه ساعت خوشیها و خنده بازاریها ناله های روایت فتح ایی ها را خفه نموده اولویت با این حرفهاست؟ در دورانی که بر دیوارها روی پوستر شهید عکس مرده هفتادساله می چسبانند نام شهید را از کوچه ها برداشته و نام سوسن و زنبق می گذارند اولویت با تعیین تعداد حسین وای گفتن عزاداران است؟

برادرجان مشکل زنجیرزدن عزاداران بر بدن برهنه در مصیبت عظمای کربلا نیست بلکه پخش اسکی روی یخ از تلویزیون جمهوری اسلامی و نمایش زلف پریشان نسوان است مشکل اینست که خیابانها پرشده از عروسکهای رنگارنگ و البته متروک که نه درد داغ و فراق را می شناسند و نه آژیرهای حمله هوایی یادشان است. عزیز برادرم مشکل قحطی عفت است مشکل صف های طویل برای دیدن کلاه قرمزی و شهر موشهاست و در مقابل کارهای جدی بدون تماشاگر مانده است. من می گویم سینه زدن و زنجیرزدن عزاداران برهنه موجب وهن مذهب نیست بلکه این موجب وهن مذهب است که در جمهوری که پسوند اسلامی دارد نمی توان مسئولی را به راحتی ملاقات کرد و درد خود  را با آن درمیان گذاشت این در حالیست که آقایمان امام زمان (عج) به آسید ابوالحسن اصفهانی رحمه الله علیه سفارش فرمودند خود را ارزان کن و در اختیار همگان قرار بده و در بیرونی منزلت بنشین و در بر روی کسی مبند و پرده بین خود و مردم قرار مده و بداد و کمک پیروان و دوستان ما برس و البته ما تو را یاری می کنیم.کدام مسئول این فرمایش امام زمان(عج) را تاسی جسته است؟

آقای ازغدی می دانید چه چیزی موجب بدبینی به مذهب می شود؟ این فاصله طبقاتی که هر روز بیشتر می شود آگهی دیدم که آپارتمانی واقع در فرمانیه شرقی با 540 مترمربع زیربنا دارای برکه، آبشار، آلاچیق مراکشی، جاده تندرستی، سالن بیلیارد ، سالن سینما و نهرهای روان متری 28 میلیون تومان که در طبقات بالا قیمت بالاتر می رود اما کارتن خوابی واجاره نشینی ها همراه با قرض در نقاط مختلف مردم را به استیصال کشانده است می گویم واقعاً این آگهی و انتشار آن در سطح جامعه موجب وهن و بدبینی مردم نسبت به برخی سیاستها نمی باشد؟ بگذریم اقای ازغدی.....

در پایان بخشی از سخنان حضرت امام خمینی(ره) را که در صحیفه نور جلد هشت صفحات 69،70 و 71 درج شده است را اینجا می آورم تا آقای حسن رحیم پور ازغدی حرفهای خود را با تفکر امام مقایسه ایی بکنند شاید به نتایج جالبی برسند.

حضرت امام فرموده اند:« ... آن کسانی که می گویند روضه سیدالشهداء را نخوانید اصلاً نمی فهمند مکتب سیدالشهداء چه بوده.... الان هزار و چهارصدسال است که با این منبرها با این مصیبتها و با این سینه زنی ها ما را حفظ کرده اند... حرف سیدالشهداء حرف روز است همیشه حرف روز است اصلاً حرف روز را سیدالشهداء آورده است دست ماها داده و سیدالشهداء را این گریه ها حفظ کرده است مکتبش را این مصیبت ها و داد و قال ها حفظ کرده... اگر فقط مقدسی بود و توی اتاق و توی خانه می نشست برای خودش و هی زیارت عاشورا می خواند و تسبیح می گرداند، نمانده بود چیزی. هیاهو می خواهد، هر مکتبی هیاهو می خواهد،باید پایش سینه بزنند. هر مکتبی که تا پایش سینه زن نباشد ، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش تو سر و سینه زدن نباشد حفظ نمی شود. اینها(مخالفین) اشتباه می کنند، بچه اند، اینها ... همه جا محضر سیدالشهداء است. همه منبرها محضر سیدالشهداء است، همه محرابها از سیدالشهداء است... امام حسین (ع) نجات داد اسلام را، ما برای یک آدمی که نجات داده است اسلام را و رفته کشته شده هی سکوت کنیم؟ ما هر روز باید گریه کنیم. ما هر روز باید منبر برویم برای حفظ این مکتب، برای حفظ این نهضتها، این نهضتها مرهون امام حسین سلام الله علیه هست. نمی فهمند اینها(مخالفین) بچه اند اینها... آن روضه است که این محراب، که این منبر را حفظ کرده اگر روضه نبود، این منبر هم نبود... ما باید به شهیدانمان گریه کنیم، فریاد کنیم،مردم را بیدار کنیم. البته یک مطلبی هم که بین همه باید باشد این است که این نکته را به مردم بفهمانیم همه اش قضیه این نیست که ما می خواهیم ثواب ببریم، قضیه اینست که ما می خواهیم پیشرفت کنیم.. این اسلام را ما می خواهیم با همین هیاهو حفظش کنیم با این هیاهو با این گریه، با این نوحه خوانی، با این نثرخوانی، ما می خواهیم این مکتب راحفظ کنیم چنانچه تا حالا هم حفظ شده است.....    

نظر شما

نام * :
پست الكترونيكي * :
وب سایت :
نظر *:
  کد امنیتی را وارد نمایید :
اختصاصي براي مدير سايت ( درصورت انتخاب اين گزينه نظر شما در وب سايت ديده نخواهد شد )
لطفا از ارسال سوالات حقوقي در این صفحه خودداری نمائید . به سوالات حقوقي در این بخش پاسخ داده نمیشود .

رأی وحدت رویه شماره ٧٩۶ هیات عمومی دیوان عالی کشور
صفحه اصلي
اخبار
بیوگرافی
دانستنی های حقوقی و قضایی
سايت هاي مرتبط
قبول کلیه دعاوی حقوقی
گالري تصاویر
مقالات
مشاوره تلفنی
روز نوشت
امور موکلین
متفرقه
معرفی کتاب
نشانی مراکز قضایی
نشست های قضایی
بخشنامه ها
جدیدترین مصوبات
نظریات مشورتی
پرسش و پاسخ حقوقی
سوالات حقوقي كاربران
اوقات ملاقات
پیوند ها
مصاحبه ها
استفتائات
آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری
آراء وحدت رویه دیوانعالی کشور